basic

ההתחלה יכולה להיות ממש פשוטה
כמו בכל דבר צריך לקבל כמה החלטות
לעשות כמה הכנות
דמיינו שייש לכם בראש איזה צ׳ק ליסט
כזה כמו לפני טיסה לחו״ל
שרוצים לוודא שייש את הכל
אחרי הכל באנו להנות לא ?

עדו לביא - my phototelling

העצה הראשונה שאני יכול לתת
היא ממש עצה פשוטה
כל כך פשוטה שאני מתבייש לתת אותה
ובכל זאת נקו את העדשה
כמה דבילי, ככה פשוט, ככה חשוב.
רוב הפעמים שהתמונה נראית לנו מטושטשת
או הצבעים לא משהו
זה פשוט בגלל שייש שם כמה טביעות עצבע
אפשר עם הבד של החולצה
זה ממש בסדר גמור.

עדו לביא - my phototelling

format

אורך? רוחב ?  ריבוע ?
לכל מצלמה היום יש את האופציה לבחור
בין כמה סוגי פורמטים
אני לא נכנס כאן לפרטים
לכל טלפון יש את ההעדפות שלו
אם אתם לא מוצאים
תשאלו את דר׳ גוגל
תמיד יש לו תשובות טובות
לרוב יש לו גם מלא נסיון.
אני אוהב לצלם בפורמט מרובע
יש בזה משהו קלאסי
כזה שמזכיר את ה 6*6
תמר אוהבת פורמט רחב יותר.
אפשר הכל, גם לחתוך אחר כך את הפורמט
זו החלטה שאני אוהב לקבל מראש.

עדו לביא - my phototelling

zoom in

עד לא מזמן הייתי אומר – do not !
המצלמות הממש חדשות כבר יש להם זום אופטי
כזזה שמאפשר לקרב ולהרחיק.
עדיין ברוב המצלמות אין לזה כל משמעות
זה סתם מגדיל את הפיקסלים
אז אם אתם רוצים – תתקרבו
פשוט צלמו יותר מקרוב.
ברוב המצלמות כבר יש סמל של עץ אחד או שניים
תלחצו ותנסו זה מקרב ומרחיק.

עדו לביא - my phototelling

focus

כמו בחיים מה שבפוקוס זה מה שחשוב
וכל מה שלא – פשוט פחות.
לרוב במצלמות כיום יש אופציה לטשטוש רקע
שוב הדר׳ יעזור לכם לגלות את הפונקציה במצלמה שלכם.
אפשר לספר סיפור שלם בתמונה
רק אם מה שכן בפוקוס ומה שלא.

עדו לביא - my phototelling

Frame

אתם ורק אתם אחראים מה יהיה
בתוך הפריים ומה מחוצה לו.
אל תפחדו – העין שלנו יודעת להשלים
והתמונה שלכם תצא יותר מעניינת.
תשאירו בתוך הפריים רק מה שאתם רוצים
את השאר – תוציאו
ככה תוכלו לכוון את העין שצופה בתמונה שלכם
למה שבאמת מעניין אותכם ברגע הצילום.

עדו לביא - my phototelling

The golden ratio

חתך הזהב קוראים לזה בעברית
שנים הרגילו אותנו לחשוב ש :
האמצע הכי טוב, שהוא סימטרי, מדוייק ויפה
אז זהו שהעין שלנו דווקא נמשכת למשהו אחר
חוק ה 1:3 2:3 הוא כלל האצבע שלנו פה
תמיד תשדלו לזוז קצת מהאמצע
זה לא רעיון שלי כמובן
אבל הוא תמיד עובד.

עדו לביא - my phototelling

Color / b&w

אותה תמונה תחושות שונות
צבע הוא עשיר, זורק אותנו למגוון רגשות.
שחור לבן – תמיד יותר דרמטי
ויש בו גם משהו רומנטי מן הסתם.
זה עניין של העדפה, תזמון וכן גם מצב רוח.
תמיד עדיף לצלם בצבע ואח״כ להפוך ל ש״ל.
אני אוהב את המשחק הזה
לבחור, לבדוק מה מתאים יותר.

זה נראה בהתחלה  מסובך
אבל כמו כל דבר בחיים
אם מתרגלים מיתרגלים
תרגישו חופשי לשאול שאלות
פה למטה בתגובות
מבטיח לענות תשובות ברורות.